Translate

неділя, 23 серпня 2020 р.

ПРО ВІТРИЛА

 Інструменти для ремонту вітрил

Голки
Вітрильні голки мають тригранний загострений кінець, що переходить в круглий стрижень, звужений між вістрям і вушком,  наприклад 5001 . Трикутний перетин зроблено для того, щоб отвори, проткнуті в тканини, були досить великі для проходу подвійний нитки відповідної товщини. Багато голки для виготовлення вітрил роблять з полірованої сталі, і оскільки вони іржавіють, то необхідно захищати їх від іржі. Непогано зберігати їх загорненими в злегка промаслений тканину в якомусь пластиковому тубусі.

Иглы для парусных работГолки для вітрильних робіт ART 5001Вітрильні голки розрізняють  за номерами від 6 до 19, Причому № 6 відповідає найтовщій голці з діаметром стрижня трохи більше 3 мм, а № 19 - найтоншої голці. Номер голки зазвичай проштампований або витравлений на одній з трьох граней вістря. Професійний вітрильний майстер намагається не застосовувати занадто товстих голок, так як вони залишають великі отвори в парусині, що призводить до ослаблення тканини і утворення зморшок; хоча, з іншого боку, великими голками легше працювати. Вітрильнику-любителю, найімовірніше, буде потрібно всього-на-всього накласти латку або зашити розірвався шов на старому стакселем, тому міркування зручності і швидкості роботи не повинні бути підпорядковані необхідності уникати зморшок. При використанні більш важких в роботі тонких голок якість роботи гірше, ніж при застосуванні більш товстих голок, таким чином, це може призвести скоріше до збільшення зморшок. голки № 13-14, 16 і 18  (можна взяти  готовий набір 5002 ) і домашні голки для дуже легкої тканини (типу спінакерной). У наведеній далі таблиці дано приблизний набір голок і вказана область їх застосування:



Коли прошивають три або чотири шари тканини, треба застосовувати товсту голку з товстою ниткою або з ниткою, складеної в чотири рази. Ще більш товстими нитками прошивають шість і більше шарів парусини у фалового, галсового і шкотового кутів. Є багато інших голок, пристосованих для спеціальних робіт, наприклад для роботи зі шкірою або для шпалерних робіт. Вони найчастіше криві і можуть застосовуватися, коли шиють дуже важку парусину, яка повинна бути пришита з одного боку. Правда, вітрильнику-любителю не доводиться мати справу з такою парусиною - він найчастіше обходиться прямими голками.


Гардаман Через легку тканину можна проткнути голку просто наперстком або яким-небудь відповідним твердим предметом, але довго так не попрацюєш, тим більше з важкої тканиною. Треба мати  гардаман
Гардаман для парусных работ
Гардаман для вітрильних робіт ART 5008 - вітрильний наперсток - і навчитися їм вміло користуватися. Розрізняють гардаман для шиття і для ліковкі вітрил. Гардаман для ліковкі має порівняно високу захисну обшивку для великого пальця, щоб можна було обернути навколо неї нитку і обтягнути її через трос, а його металевий наперсток дещо відсунуто, щоб дати можливість застосовувати більш довгу голку для ліковкі. Гардаман для шиття  легше, він пристосований для роботи більш короткими голками, і найчастіше любитель обходиться їм. Гардаман вітрильного майстра більше за розміром і міцніший, ніж гардаман моряка або яхтсмена, але і той і інший повинні бути добре підігнані по долоні (непогано мати можливість регулювання). Якщо ви лівша, то і гардаман потрібно мати для лівої руки, наприклад  5008 гардаман для вітрильних робіт N 2.5 ЛЕВ.

Застосування гардаман.
Гардаман для парусных работ
застосування гардаманГардаман для парусных работГардаман для вітрильних робіт ART 5008Гардаман  повинен бути добре підігнаний по руці, а коли його одягають і великий палець просовують в отвір, наперсток повинен розташовуватися посередині долоні.
Новачкові слід наклеїти з тильного боку великого пальця над суглобом лейкопластир чи липку стрічку, тому що якщо шити довго, то можна здерти шкіру. Візьміть голку великим і вказівним пальцями так, щоб вушком вона впиралася в наперсток і втикайте кінець голки в тканину. Як тільки кінець голки увійшов в тканину, відпустіть пальці і тисніть на вушко голки наперстком. Коли кінець голки вийде назовні з іншого боку, візьміть її знову великим і вказівним пальцями і витягніть. Поступово з набуттям досвіду все це стає одним безперервним рухом. Має сенс спочатку повчитися на шматку старої парусини, а потім вже приступати до роботи.


НИТКИ
Для шиття синтетичної тканини найкраще  теріленовая або дакроновий нитки , які випускають в великому асортименті. Їх товщина і якість різні фабрики позначають по-різному.
Нитки для ручного шиття . Зазвичай їх попередньо вощат, і свити вони в праву сторону. Любителю потрібні тонкі нитки для зшивання вітрил з тканини вагою 100-120 г / м2 і  нитки середньої товщини  для тканини вагою 200-300 г / м2. Нитки середньої товщини застосовують також для прошивання тонких вітрил, коли доводиться прошивати шість або більше шарів тканини, а також для ліковкі і обшивки люверсов. Нитки середньої товщини 5005  можна застосовувати і для роботи з більш важкої тканиною, але шити треба не в дві, а в чотири нитки, що вимагає застосування більш товстої голки. Тканини типу спінакерних слід шити звичайними машинними нитками, однак  люверси  треба обшивати крученими нитками для ручної роботи.
Нитки для машинного шваЦі нитки зазвичай свити в ліву сторону; крутка у них найрізноманітніша з різною кількістю пасом. Середня домашня швейна машина не бере більше двох шарів тканини вагою понад 100-130 г / м2, тому домашні роботи з вітрилами обмежені застосуванням досить тонких ниток.
Нить вощеная для парусных работНитка вощеная ART 5005 Воск натуральный для парусных работНатуральний віск для вітрильних голок ART 5006

ВІСК
Перед вживанням нитки потрібно  навощити , щоб вони не поділялися при шиття. Почасти це служить і захисним покриттям. Іноді на маленьких котушках нитки вже вощені, і це найкраще. Однак треба мати  невеликий шматок воску, наприклад 5006 , для обробки невощені ниток. Якщо у вас немає воску, можна використовувати свічку або навіть шматок мила. Вощіть нитку можна різними способами, найпростіший і очевидний - трохи нагріти  віск  і пару раз провести по ньому нитку.

ГОТОВИЙ НАБІР ДЛЯ РЕМОНТУ ВІТРИЛА
Щоб не шукати кожен предмет для ремонту окремо, можна придбати  готовий комплект з найнеобхіднішим набором інструментів для вітрильних робіт. У таку ремонтну аптечку входять гардаман, тубус з вітрильними голками всіх найбільш ходових розмірів, нитки і шматок воску. У Deel.ru такий набір представлений під артикулом 5004 .
Подібний міні-комплект має сенс постійно тримати на борту яхти.
Набор для ремонта паруса


РУЧНІ ШВИ
Нитки для шиття вручну.  Вибравши нитку потрібної товщини, відріжте шматок завдовжки близько 1,2 м; при меншій довжині буде занадто багато з'єднань, а нитку більшої довжини важко протягати через тканину при кожному стежці. Якщо  нитка  була навощити, протягнете кілька сантиметрів з одного кінця два-три рази через  шматок бджолиного воску , щоб було легше втягати її у вушко голки, а потім протягнете нитку через вушко і зробіть так, щоб шити в дві нитки. Після цього простягніть здвоєну нитку через віск два-три рази, щоб з'єднати нитки; якщо немає бджолиного воску, можна використовувати свічку або навіть шматок мила, хоча мило лише з'єднає нитки разом, але не забезпечить їх захисту на тривалий час.
Сучасні парусні тканини виткані так щільно, що при шиття вручну є небезпека обриву нитки при кожному проході голки. Уникайте занадто частих стібків і прагнете зробити так, щоб на довжині 25 мм розміщувалося 5-б стібків. Щоб нитка не пішла, зав'яжіть вузлик на її кінці - це прискорить роботу. Вітрильні майстри зазвичай закріплюють кінець нитки, поклавши кілька стібків поверх її кінця, не зав'язуючи вузлика.
Нитка вощеная ART 5005
Круглі стежки. Круглий стібок найбільш простий. Його застосовують, наприклад, якщо потрібно обшити кромку вітрила, як це буває, коли нижня шкаторини стакселя стирається про ванти і стежки на підшивці слабшають. Тоді треба проштовхувати голку в кромці вітрила з одного боку на іншу, витягувати її на себе, знову проштовхувати в тому ж напрямку і т. Д. Краще шити зліва направо, проштовхуючи голку від себе.

Підшивання, або плоский, шов. Коли потрібно зашити шов або накласти латку посередині вітрила, протягнути голку з одного боку на іншу не можна (за винятком тих випадків, коли працюють двоє і пропускають голку з одного боку вітрила на іншу, передаючи її один одному). Це означає, що голку проколюють з одного боку на іншу і тут же повертають назад, причому все це роблять відразу. Таким же швом прошивають стики підшивки, щоб не зашити булинь.
Багато хто вважає, що простіше шити справа наліво, протягуючи голку на себе (з невеликим нахилом вліво), але можна шити і від себе. Голка повинна увійти в парус поруч з латкою або підшивкою, пройти всередині другого шару тканини; перш ніж повторювати стібок, голку слід витягнути, а нитка обтягнути.
Якщо ви прошиває шов або пришиває велику латку, то на початку роботи одна частина тканини буде ковзати по поверхні іншої. Для того щоб цього не було, сколите їх шпильками або скріпіть двосторонньої липкою стрічкою. Після того, як обшита перша кромка шва, парус перевертають на іншу сторону і прошивають другу кромку. Завжди розташовуйте шов так, щоб верхній (накладений) шар тканини був зверху і ближче до вас (якщо ви не встромляєте голку від себе) і щоб голка спочатку увійшла в нижній шар тканини і вийшла назовні через верхній шар, коли ви будете штовхати голку на себе.

ШВЕЙНА МАШИНА
Багато вітрильники можуть користуватися домашніми швейними машинами - можна швидко накласти латку або прошити довгий шов. Професійні вітрильні майстри застосовують тільки шов зигзаг, яка не стягує тканину і дозволяє шву злегка «грати». Шов зигзаг забезпечує більшу безпеку стібків, ніж прямий шов, але якщо немає іншої можливості, можна шити і прямим швом. Чим довше корпус машини, тим легше протягувати під корпусом вітрило.
Середня домашня машина бере три або чотири товщини тканини вагою не більше 100-140 г / м2. Тканина може бути в два рази важче, якщо прошивати тільки два шари, особливо якщо вона м'яка і рідкісного переплетення. Може бути, вам вдасться дешево купити стару промислову машину, найкраще з ножним, а не з електричним приводом. Голка завжди повинна бути гострою, тоді вона легко проходить через щільну вітрильну тканину; обов'язково треба мати пару голок в запасі, щоб замінити затупівщуюся або зламалася голку.

Свайки
Яхтенный нож со свайкойНержавіючий яхтовий ніж зі Свайки ART 8277
При закладенні люверсов або кренгельсов застосовують велику такелажне свайку, яку часто використовують як драек. Вона повинна мати максимальний діаметр у товстого кінця (у ручки) щонайменше 25 мм.
Багато синтетичні троси свити дуже туго, так чтр при пробиванні Сплесні важко відокремити пасма. Існує спеціальний інструмент, який розділяє пасма і залишає канавку, через яку пропускається приєднується кінець. При роботі з невеликими тросами можна використовувати великий в'язальний гачок - його вставляють з протилежного боку пасма, через яку і протягують пробиває пасмо.
А можна скористатися ось таким складним яхтовим нержавіючим ножем зі Свайки:  ART 8277 .


Закладення люверс
Люверс (в Deel.ru представлений під артикулом 7299)  може бути закладений двома способами: розвальцюванням його в отвір, яке заздалегідь посилено зашитим в тканину дротяним кільцем, або запрессовкой патентованого люверса в пробите в тканини отвір (останній спосіб застосовують, коли навантаження на люверс невелика). Для запресовування потрібно спеціальне пристосування у вигляді пуансона і матриці. 
Люверс с зубами, никелированная латуньЛюверс з зубами нікельована латунь ART 7299
Люверси для риф-сезней і відтягнення Каннінгхем потрібно закласти в обшите отвір, а мідну окантовку (сам люверс), в свою чергу, встановити за допомогою спеціального пристосування.
Отвір під закладення  люверса  вирізують круглим різаком. Цей отвір має бути меншого діаметру, ніж кільце, щоб звернути тканину навколо кільця, коли ви будете його обшивати. Але такий різак не обов'язковий, так як з тим же успіхом можна замість круглої дірки зробити ножем хрестоподібний розріз.




ПАЯЛЬНИК
Гострий паяльник використовують для розрізання і опайки синтетичної тканини і ліктросов. Якщо навіть голка і гардаман не так вже часто потрібні, іноді всього лише раз на рік для невеликої штопання і ремонту швів, то паяльник як ніби зовсім не входить в число безумовно необхідного обладнання, але якщо займатися роботами по ремонту вітрил всерйоз, то я рекомендував би купити його: він заощадить час майже при будь-якій роботі і полегшить її. Паяльник повинен мати кромку гостру як ніж, а якщо він зроблений з гнутого дроту, то вона повинна бути не товще 3 мм.


Такелажні ВІТРИЛЬНИЙ ГАЧОК
Такий  гачок займає мало місця, але дуже допомагає при шиття вручну. Гачок зачіпають за кінець тканини, по якій ви шиєте, і прив'язують осторонь. Тоді однією рукою ви натягаєте тканину, а другий шиєте. Є в магазині Deel.ru  під артикулом 5003 .

Крючок для парусных работКрюк для вітрильних робіт ART 5003 Крюк для вітрильних робіт ART 5003


РІЗНЕ
Самоклеящиеся стрічки для ремонту вітрил  - це предмет першої необхідності; вони повинні бути на кожній яхті. Липку стрічку використовують для тимчасових марок на кінцях тросів або линів, коли їх обрізають, а також для обгортання талрепів в якості запобіжного заходу - від стирання вітрил.
Незамінна також двостороння липка стрічка (типу скотч), яка докорінно змінила проблему постановки латок і відновлення швів як для любителя, так і для професіонала. Її використовують для з'єднання двох шматків тканини (замість намітки) при прошивці.

Клей . На перший погляд здається, що клей не має відношення до шиття. Однак його можна використовувати для тих же цілей, що і двосторонню липку стрічку, хоча він не так швидко схоплює і не такий чистий, як стрічка.

шкіраШкіру в тому чи іншому вигляді часто застосовують як захисне покриття від стирання, особливо в шкотового кутах. Стару шкіру можна зняти і поставити заново, але якщо вона порвана або пучки, її треба замінити. У вітрильних роботах застосовують сиром'ятних шкіру, яка тверда, як дерев'яна дошка, поки її як слід не вимочити в холодній воді, або м'яку оброблену шкіру типу хрому. Заміною шкіри може служити важка вітрильна тканину.

Допоміжні деталі вітрила . Для вітрильних робіт час від часу можуть знадобитися різні допоміжні матеріали і деталі, наприклад повзунки, РАКС, карабіни, трос, тканину того ж ваги і матеріал, з якого робиться вікно в вітрилі.

РізнеМушкеля, молоток, праски для розгладження швів і тому подібні предмети не дуже потрібні, але шила або важки для закріплення вітрила, розстеленому на підлозі, абсолютно необхідні, якщо ви беретеся за роботу з вітрилами. Необхідні також гострий ніж і великі ножиці, а при накладенні латок не зашкодять і лінійка з олівцем. І нарешті, шматок жорсткої парусної тканини, розстелений на колінах, коли ви працюєте, не дасть вам пришити себе до вітрила.


Немає коментарів:

Дописати коментар